vrijdag 7 augustus 2009

Wees gegroet Maria (Ave Maria)

Wees gegroet Maria, vol van genade, de Heer is met U.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen
en gezegend is Jezus de vrucht van uw schoot.

Heilige Maria Moeder van god, bidt voor ons zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.

Latijnse tekst:

AVE Maria, gratia plena, Dominus tecum.
Benedicta tu in mulieribus,
et benedictus fructus ventris tui, Iesus.

Sancta Maria, Mater Dei, ora pro nobis peccatoribus,
nunc, et in hora mortis nostrae.
Amen.

9 opmerkingen:

  1. een dode kan niet voor levenden bidden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Martijn..als je niet gelooft last dan ook geen respectloze opmerking achter.
    Als he wel gelovig bent..ben je of niet goedgelovig..en moet jij her Li ht nog zien..je bent een soort ongelovige Thomas..of misschien wel Judas..
    Hetgeen dat ik je meegeeft is dat degene die God verloochend ook verloochend zal worden..totdat deze tot inkeer komt.
    Advies: Ga de bijbel lezen..
    In her gebed(Wees gegroet Maria) is DUIDELIJK dat Maria HEILIG is en dat zij DE MOEDER VAN GOD is.
    De moeder van de opgestane HEER.
    HEILIGE MARIA IS EEN ENGEL die over ons waakt, ons beschermt, daarom bidden en verzoeken wij haar in het gebed om voir ons te bidden..NU EN IN HET UUR VAN ONZE DOOD.
    AMEN

    **GOD VERGEEF DEZE ARME ZIEL..STRAF HEM OP UW MANIER EN LAAT HEM DAARNA HET LICHT AANSCHOUWEN.
    DANK U JEZUS♡

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opmerking aan Martijn is geplaatst door
    Stef- step153

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mening hebben mag dus niet?
    Wie zegt dat jij de bijbel juist interpreteert?
    (de vertaling van dit van oorsprong Griekse woord is simpelweg : boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ga geen discussie aan met iemand die gelooft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor het gebed.
    Ik ben zelf nog Protestant, en ben bezig met onderzoek in het Katholicisme; Veel dingen voelen raar, waaronder natuurlijk gebeden zoals deze.
    Echter wil ik me niet door mijn gevoel, en vooringenomenn slechte argumenten laten leiden.
    Dat ik iets begrijp, betekend natuurlijk niet dat het verkeerd is.

    Zouden jullie voor mij willen bidden, dat God mij naar de waarheid mag leiden?

    BeantwoordenVerwijderen